Pewien starszy pan udzielił mi jednej z najlepszych porad, jakie może otrzymać UX writer, content designer, a może projektant w ogóle. Nie tyle tej porady udzielił, ile w praktyce zademonstrował, co znaczy być dobrym twórcą treści przyjaznych dla użytkowników.
Przejdź do artykułuKlątwa wiedzy to sytuacja, w której „coś wiesz, ale nie pamiętasz już, jak to było tego nie wiedzieć”. Tak autorzy książki „Przyczepne historie" opisują zjawisko klątwy wiedzy. W tym artykule znajdziesz konkretne przykłady, które pokazują, jak radzić sobie z klątwą wiedzy podczas projektowania tekstu interfejsu.
Przejdź do artykułuGdy w projekcie pojawia się temat dostępności, pierwsza myśl to często „Houston, mamy problem”. Kto powinien się tym tematem zająć? Mamy szukać jakiegoś specjalisty? A może nasz developer albo UX designer spokojnie ogarną ten temat? Lepiej, żeby był to ktoś z zewnątrz czy może szukać kogoś w środku organizacji? Zmierzmy się z tymi pytaniami.
Przejdź do artykułu